5 клас

Тема. Як обирати товари

Сьогодні ви повинні взнати:
Де, коли і що придбати.
Як здоров'я своє захистити
І у виборі товару помилки не зробити.


Сьогодні ми:

• Ознайомимося з маркуванням споживчих товарів, з індексом «Е» та його значенням, попереджувальними символами, спеціальними символами та їх значенням, ознайомимося з штрих-кодом і його закодованим змісомт.

• Дізнаємося про призначення етикетки на товарах.

• Долучимось до переробки вторинної сировини і створимо оригінальну поробку.

Ми з вами всі споживачі, кожного дня купуємо різні товари та користуємося послугами. Щоб правильно обрати потрібний, якісний товар, необхідно знати деякі важливі правила. Знання, які ви отримаєте на сьогоднішньому уроці допоможуть вам не допускати помилок під час покупки товарів, та знадоблятьсявам в майбутній вашій професійній діяльності




Озирнись навколо себе і ти побачиш, яка велика кількість предметів тебе оточує (стіл, підручники, приладдя, шафа, одяг, взуття тощо). Усі ці предмети створено для задоволення потреб людини і призначено для обміну (купівлі чи продажу). Такі предмети називають «товарами».

Товар — це предмет або річ, створена людиною для задоволення своїх потреб, яку можна продати чи купити.

Оскільки товари повинні задовольняти певні потреби людей (споживачів), то їх призначення є головною ознакою. Відповідно до призначення виділяють такі товарні групи: продовольчі товари (продукти харчування) та непродовольчі товари (меблі, побутова техніка, засоби гігієни, одяг, взуття та ін.)

З чого починається вибір товару ?
Спробуйте уявити полиці на яких стоять однакові коробки, банки, пляшки без будь-яких написів чи позначок.
Уявили?
А тепер знайдіть чай, парфуми, мило…


Для того щоб Ви швидко могли знайти те, що потрібно виробники продукції (продукти, косметика, ліки та ін.) наносять на товар маркування.





Упаковка – це оболонка навколо товару. Вона забезпечує умови для його зберігання, транспортування та використання.

Покупець безпосередньо стикається тільки з одним видом упакувань – споживчою упаковкою.

Тому основними функціями споживчої упаковки є: захисна, маркетингова та інформаційна.



Загальні вимоги до етикетки і вимоги до етикетки на товарі визначені в законі «Про захист прав споживачів».

Етикетка може повідомити

                          Харчові продукти:                                Нехарчові продукти:

Ярлик – це етикетка, пришита, або на ниточці прикріплена до речі, товару із зазначенням назви, кількості, місця виготовлення, номера або індивідуальних відомостей.

Наклейка – етикетка, яка приклеєна до товару.

Упаковка – найчастіше картонні коробки, на яких розміщено всю інформацію про товар.



Строк придатності товару визначається періодом часу, який обчислюється з дня його виготовлення і протягом якого товар є придатним для використання, або терміном (датою), до настання якого товар є придатним для використання.


Строк придатності може бути зазначений так: „Придатний...(годин, діб, місяців або років) з дати виготовлення", „Строк придатності... (годин, діб, місяців або років)".

Термін придатності може бути зазначений таким чином: „Придатний до...(дата), "Вжити до...(дата)".

Якщо термін придатності харчового продукту зазначено після слів "придатний до" або "вжити до", то його закінчення позначають двозначними цифрами, що означає: годину, день і місяць - для продуктів, які швидко псуються (наприклад, вжити до 15 години 18.12); день, місяць, рік, - якщо строк придатності не перевищує три місяці. Рік дозволено зазначати двома останніми цифрами (наприклад, 15-12-06). Якщо строк придатності перевищує три місяці, то термін придатності такого продукту позначають цифрами місяця і року (наприклад, 02.06 або 11.06).



Штриховий код – призначений для машинного зчитування інформації про товар, закодованої у вигляді цифр і штрихів

Штриховий код (штрих-код) — це чорні смужки, що чергуються в певному порядку на білому фоні (штриховий код іноді називають «зеброю»).


Що означає штрих – код на яблуку?






Компонентні знаки — позначки, що використовують для інформації про харчові добавки або інші компоненти і властивості товару. Вони позначені індексом «Е» з цифровим кодом

Для ідентифікації харчових добавок та простоти використання запровадили індекс Е (від слова « Європа»)






Екологічні символи інформують про екологічність продукції в цілому: відсутність речовин, що призводять до зменшення озонового шару навколо Землі; можливість утилізації предметів ужитку з найменшою шкодою для довкілля; ідентифікація натуральних продуктів харчування (органічне виробництво).

Ці знаки інформують про екологічно чисті способи виробництва або утилізації товарів чи упакування






Для створення різноманітних поробок зовсім необов’язково спеціально купувати якісь дорогі матеріали, адже багато чарівних, стильних і оригінальних речей можна зробити своїми руками і з звичайної вторсировини, тобто, з того, що люди зазвичай викидають у відро для сміття.

У перекладі з англійської термін «upcycling» означає переробку, вторинне використання чого-небудь або навіть «нове життя» речей. Одні сприймають його як хобі, інші як ремесло

Апсайлінг – оригінальна переробка старих речей у щось нове

Іншими словами, ми вдихаємо в старі речі нове життя.

Виготовляємо оригінальну упаковку для цукерок на Різдво або Новий рік з упаковки з-під соку





1. Завершити виготовлення упаковки для цукерок до Різдва або Нового року з упаковки з-під соку
2. Виконати інтерактивну вправу   https://learningapps.org/display?v=pg45ihhxt22
3. Зроби скріншот виконаної вправи та надай вчителю для ознайомлення.
4. Підготуйте ідеї для виконання наступного творчого проєкту




1 коментар: