5 клас

Тема. Вибір об’єкта проєктування. Типи й етапи проєкту. Формулювання теми, мети і завдань проєктно-технологічної діяльності. Художнє конструювання об’єкта проєктування.

Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ технології зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.

- Діти, напередодні яких свят у нас з вами урок?
Пропоную поринути і насолодитися чудовою атмосферою і наближення новорічних свят.





Проєктно-технологічна діяльність — це обґрунтована і спланована наперед творча, навчально-трудова діяльність, яка передбачає обґрунтування, планування, розроблення конструкції, технологію виготовлення та реалізацію об'єктів проєктування. Базовими поняттями є «технологія і проєкт».

«Технологія» походить від грецького «TECHNE» - мистецтво, майстерність, уміння і «logos» - навчання, наука. Таким чином під технологією розуміється наука про майстерність, способи взаємодії людини, знарядь і предметів праці.

«Проєкт» (projectio) у перекладі з латинської означає – кинутий вперед задум.

Навчальний проєкт - це творчий процес втілення задуму в готовий виріб за алгоритмом проєктно- технологічної діяльності.

Виконання будь-якої роботи, особливо творчої, відбувається за певним планом. Виконується необхідна документація та подається необхідна інформація про процес створення виробу. Ця діяльність має назву – проєкт.

Навчальний проєкт передбачає не лише створення ідей, документації, а й виготовлення та випробування виробу.

Проєкт передбачає створення ідеї нового виробу, виготовлення його та оформлення відповідної документації. Виконання проєкту визначається етапами та стадіями проектування. Коротко розглянемо їх.



Незабаром свята: Святого Миколая, Нового року, Різдва. Тому важливо якомога раніше відчути наближення свят і зануриться в його казкову атмосферу.

Дозвольте святам прийти у Ваш дім! Зрештою, такими святковими і красивими наші оселі бувають лише раз на рік. Створіть чарівний святковий настрій собі й рідним. Проявіть фантазію, витратьте час на вивчення ілюстрацій в Інтернеті, шукайте натхнення в несподіваних місцях, а потім направте творчу енергію на створення новорічної казки у себе вдома.


Схема складання мети творчого проєкту:

1. Виберіть із запропонованих слів ті, які ви будете використовувати в роботі над проєктом: розробити, виготовити, створити, удосконалити, виконати, навчитися виконувати, зшити, намалювати, вишити, виліпити, освоїти ремесло та інше.

2. Додайте до обраних слів назву виробу.

3. Дайте відповідь на орієнтовні запитання:

- в якій техніці буде виконано виріб та з чого? (наприклад, "виготовлення з картону та підручних матеріалів", «з текстильних матеріалів«, з фетру чи фоаменрану, тощо);
- яке застосування виробу? (наприклад, "для подарунку …");
- для кого буде призначено? (наприклад, котика на ім’я «для сестрички");
- з чого виготовлено виріб? (наприклад, "з деревини, фанери, картону, текстилю");
- корисність вашого виробу? (наприклад, "яке буде приносити практичне значення чи моральне задоволення");
- чому або кому присвячений виріб? (наприклад, «Новорічним святам, Україні").

Після визначення мети проєкту перейдемо до завдань, які потрібно буде поступово вирішувати відповідно до неї.

Завдання проєкту (поглибити, удосконалити, сформувати, розвинути, виготовити) вимоги до проєктної моделі (практичність, корисність, естетичність).

Завдання – це ваші конкретні кроки до досягнення мети. Після кожного завдання має бути конкретний результат (зібрані матеріали з досліджуваної проблеми, банк даних тощо)
Для того, щоб визначити завдання проекту, потрібно послідовно відповісти на запитання: «Що потрібно зробити задля того, аби досягти мети проекту?»

       виріб має бути корисним ( я чи інші зможуть користуватись)
• виріб має бути міцним (не ламатись)
• виріб має бути красивим
• виріб має бути естетичним та оригінальним;
• виріб має бути економічним — не потребувати багато коштів на його виготовлення (придбання матеріалів)
• вимоги до якості виготовлення (відповідність розмірам, якість обробки деталей)

Дослідження потреби у виробі: ідея, завдання, мета
Нас попросили…, Зараз люди мають потреби…Моїй родині потрібно…Мені потрібно…

Анкета

1. Чи користуєтеся ви, ваші знайомі, друзі чи близькі цим виробом? Чому?
2. Яка форма виробу, на вашу думку, ваших знайомих, друзів чи близьких буде найкраща?
3. Із яких матеріалів він має бути виготовлений?
4. Які кольори повинні переважати у виробі?
5. Як він має бути оздоблений?

                     
Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька моделей-аналогів (подібних до того, який ти хочеш зробити) майбутнього виробу.

Саме вони і стануть твоїм «Банком даних».

Моделі-аналоги - подібні за призначенням до твого майбутнього виробу.

Серед них нам потрібно обрати базову модель.

Базова модель - та, яку ти візьмеш з Банку даних за основу для виконання власного проєкту.


Оглянь уважно свій банк даних та дай відповіді на запитання:
Яка модель-аналог є найскладнішою для виготовлення?
Яка модель-аналог є найоригінальнішою?
Яка модель-аналог є найбезпечнішою у користуванні?
Яка модель-аналог є найгарнішою?

Після огляду моделей-аналогів зроби висновок:

Я обрав базовою моделлю виріб № _____ тому, що ______________________________________

Думаю, що зможу виготовити подібний виріб за ________ уроків.

Під час конструювання новорічної композиції, декора потрібно враховувати те, що вона має відповідати таким основним вимогам:
  • оригінальність форми чи конструкції;
  • доцільний вибір конструкційного матеріалу;
  • відповідність розмірів виробу його призначенню;
  • естетичний вигляд.
                                             Крім того мати:
  • функціональність
  • зручність у використанні
  • довговічність
  • естетичність
  • малу вартість
  • надійність
  • міцність конструкції
Ескізом називають креслення тимчасового користування, яке містить зображення деталі та всі дані, потрібні для її виготовлення. Виконують ескізи спрощено – від руки, без застосування креслярських інструментів, без масштабу, але з дотриманням пропорцій між частинами зображуваної деталі.

Саме за допомогою ескізу втілює на папері свою ідею, свій творчий задум архітектор, проєктувальник, конструктор, раціоналізатор.









Немає коментарів:

Дописати коментар