Тема. Основні категорії дизайну. Природна скарбниця. Заготовка, первинна обробка, сортування і чищення сухого природного матеріалу.

Дизайн - це предмет художньо-конструкторської діяльності в сфері проектування зовнішнього вигляду предметів оточуючого середовища з метою надання їм естетичності та ергономічності, який характеризується новизною та оригінальністю.
      Дизайн - це сучасне мистецтво художнього конструювання, розробка зразків раціональної побудови предметного середовища.
Види дизайну
Графічний
Промисловий
Ландшафтний
Дизайн оточуючого середовища (інтер’єр, екстер’єр, еко-дизайн)
Одягу, взуття
Іміджу людини (візаж, зачіска)
Фітодизайн
• Архітектурний
• Дизайн процесів
Графічний дизайн - результат художньо-конструкторського проектування
предметів, шляхом створення контурів, ліній об’єкту та нанесення кольорових областей, які можуть бути відтворені шляхом друку або проекції на екран, проектування символів-знаків, логотипів, послуги дизайнерів, що проектують поліграфічну продукцію (шрифти, поліграфія, веб - дизайн, візуальна ідентифікація, товарні знаки, візуальні комунікації).
Промисловий дизайн - художньо-конструкторське проектування вигляду об’єктів, які є промисловими виробами, тобто це дизайн промислових товарів, конвеєрно-потоковий, масовий. Проектування 3-х мірних об'єктів. Сюди входять механізми, побутова техніка, мода і аксесуари.
Ландшафтний дизайн - це художньо-конструкторське рішення оформлення створення штучного середовища для життєдіяльності людини шляхом використання штучних та природних елементів ландшафту та флори, (створення штучних і реконструкція зруйнованих ландшафтів, декоративна дендрологія).
Дизайн оточуючого середовища - це художньо-конструкторська
діяльність по створенню функціональго та гармоніного простору шляхом
оформлення вигляду та взаєморозтатлування елементів декору приміщення
ззовні та з середини, (міського середовища, дизайн інтер'єрівекстер'єрів, світловий дизайн,
колористика). послуги дизайнерів, що проектують художні свята, виставки тощо.
Дизайн одягу та взуття - це художньо-конструкторське рішення проектування вигляду, фасону, співвідношення аксесуарів, елементів одягу та взуття.
Дизайн іміджу людини - це художньо- конструкторське рішення проектування вигляду, пошук стилю,оформлення зовнішності людини.
Фітодизайн - це художньо-конструкторське рішення компонування та розробка схем розташування об’єктів флори, вживання, в основному, природних елементів, кольорів і рослин.
Архітектурний дизайн (масове будівництво, інженерні споруди).
Дизайн процесів (фірмові стилі, дизайн церемоній, дизайн-програми).
Області дизайну
      Арт-дизайн — концептуальний, елітний. Інформаційний, програмний.
      Нон-дизайн — організовує процеси виробництва, обслуговування, збуту, навчання.
      Психодизайн — це наука адаптації інтер'єрів, архітектурних і ландшафтних форм під конкретну людину, її психологічні особливості й потреби. Інтер'єр здатний стимулювати й руйнувати, налаштовувати на успіх, спокій або активність, знімати чи посилювати внутрішні проблеми людини, сім'ї, колективу; активізувати творчий процес, впливати на продажі.
      Пабліш-арт — так званий народний (міський) дизайн. Процвітає на заході.
      Рекламний дизайн — націлений на досягнення прибутку.
      Стайлінг-дизайн — художня адаптація вже готової форми (інтер'єр-екстер'єр) або
поліпшення технічної частини об'єкту.
      Кітч — примітивний, тупий (кухонний) дизайн. В даний час визначення носить відтінок зневаги. Слово з'явилося в 1860-1870-х роках в Німеччині (Мюнхені) і означало переробку старих меблів, оновлення з відтінком обману: продавати старе, як нове. Друга вірогідна складова значення — англійське слово sketch («нарис»).
      Кустарний дизайн — швидше ремесло, засноване більше на особистому досвіді й смаку, ніж на освіті.
    Футуро-дизайн — історичний і прогностичний дизайн майбутнього.
     Web-дизайн — проектування інтернет-серверів.
     Сайнс-дизайн — науковий дизайн.
Основні категорії дизайну
      Образ - ідеальне уявлення про об'єкт, художня розробка моделі, створеної уявою дизайнера.
      Функція - робота, яку повинен виконувати виріб, а також змістова, знакова і ціннісна роль речі.
      Морфологія - будова, структура форми виробу, організована відповідно до його функції, матеріалу і способу виготовлення, втілення задуму дизайнера.
      Технологічна форма - морфологія, втілена в способі промислового виробництва речі- об'єкту дизайн-проектування в результаті художнього осмислення технології.
      Естетична цінність - особливе значення об'єкту, що виявляється людиною в ситуації естетичного сприйняття, емоційного, плотського переживання і оцінки ступеня відповідності об'єкту естетичному ідеалу суб'єкта.

3. Біоніка — це така наука, котра не просто досліджує живу природу, як це роблять фізика, хімія, біологія, біохімія, біофізика тощо. Біоніка на ґрунті вивчення закономірностей природи та використання досягнень інших галузей знань створює за зразком природи нові речі і комбінації, котрі, одначе, у природі не існують
Що стосується дизайнерської біоніки, то вона займається вивченням того, як саме дизайнер може вести пошуки нових конструкцій, форм, кольорових вирішень у своїй професійній роботі шляхом просякання в глибину принципів побудови конструкцій, форм та кольорових гармоній у живій природі.
     Існують два основних підходи до використання природних форм у художньо предметній творчості.
Один з них передбачає надання предметам натуралістичної форми за аналогією з природними організмами.
Другий не передбачає прямого копіювання природ- них форм. Він грунтується на вивченні глибинних закономірностей формоутворення у природі, аби застосувати знання про це з дизайнерською метою.
       Основним напрямком досліджень у дизайнерській біоніці є вивчення біоформ у такий спосіб, коли йдуть від функції природного об'єкта до його форми з подальшим з'ясуванням закономірності формоутворення. Процес освоєння законів формоутворення не виключає і зворотнього ходу наприклад, коли зовнішні характеристики форми дозволяють просякнути у функціональний зміст об'єкта.
Практична частина.  Заготовка, первинна обробка, сортування і чищення сухого природного матеріалу.



Використані джерела:
2. 

Немає коментарів:

Дописати коментар