5 клас

Тема. Кількісний та якісний склад учасників освітнього процесу закладу освіти Професії сучасної школи. Умови та засоби навчання. Еволюція засобів навчання.



Вправа «Мікрофон»

Хто є учасниками освітнього процесу у нашому закладі?

Яка роль кожного сегменту освітнього процесу?

Уявіть, що у нашому закладі відсутні техпрацівники. Які будуть наслідки? До чого це зможе призвести?

Який висновок ми можемо зробити?

Висновок: кожний працівник, який у нас у школі є дуже важливим і заслуговує на повагу.

Вчитель — професія, затребувана в усі часи. Ми живемо у мінливому світі, впроваджуються нові технології, збільшується обсяг знань. 

В українську освіту поступово входять нові педагогічні професії – Едвайзери, Наставники, Тьютори, Коучі, Ментори, Фасилітатори, Едукатори, Фахівці з педагогічного дизайну.

Едвайзер – це радник, або консультант. Як правило, це людина з більшими знаннями в конкретній галузі. В більшості випадків — практик. На відміну від викладачів та вчителів, які є більше теоретиками. Після проведення детального аналізу, Едвайзер може дати корисну пораду в своїй фаховій галузі.

В освітньому середовищі Наставник дає поради щодо більш ефективної роботи, допомагає вирішувати певні дискусійні питання, приймати складні життєві рішення. Можна сказати, що наставник опікується пристосуванням учасника до різних ситуацій в освітньому середовищі.

Тьютор. В класичному розумінні і по досвіду зарубіжних університетів, тьютор – це ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять із студентами. Але у нас в Україні тьютор часто виступає в ролі консультанта з освітніх програм та курсів. Це особа, яка веде індивідуальні або групові заняття із учасниками, дає поради щодо вирішення питань, пов’язаних із навчанням. Досвідчені викладачі віддають перевагу саме тьюторскій технології навчання.

Коуч. З англійської перекладається як “тренер”, тобто людина, яка займається, відповідно, коучингом (від англійської – тренерством). Коуч допомагає учасникам знайти відповіді на власні запитання, допомагає відпрацювати різні життєві та професійні ситуації.

Ментор. В контексті педагогічних професій цей термін почали використовувати як синонім до слів «учитель», «порадник», «наставник», «консультант». Людина, яка допомагає учасникам в розвитку знань, умінь, навичок та міжособистісних стосунків. На відміну від наставника, ментор самостійно встановлює інтенсивність і напрямок навчання та допомагає тоді, коли учасник звертається за допомогою.

Фасилітатор – це специфічний напрям діяльності провайдера освітніх послуг, метою якого є допомагати підтримувати в учасника прагнення до саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення, сприяти особистісному зростанню, розкриттю здібностей та пізнавальних можливостей.

Едукатор в деякому розумінні є синонімом слів педагог, вчитель. На відміну від педагога, який допомагає розвивати конкретні вміння та навички відповідно до навчального плану та рівня розвитку, едукатор розвиває особистість відповідно до принципів, пристрасті та цілей людини для того, щоб людина могла жити повним життям

Фахівець з педагогічного дизайну – спеціаліст, який займається теоретичними проблемами науки, що знаходиться на стику педагогіки, психології, соціології, ергономіки. Такі фахівці покликані розробляти найбільш ефективні системи та методи навчання.



До засобів навчання належать різноманітні матеріали та інструменти, що використовуються під час навчального процесу. Вчителі та здобувачі освіти використовують засоби навчання під час процесу засвоєння отриманих знань.

Всі існуючі навчальні засоби можна віднести до матеріальних або ідеальних.

Навчальні посібники, підручники, тести, дидактичні матеріали, наочність, обладнання для лабораторій, технічні засоби - все це складає засоби навчання, іменовані матеріальними.

До ідеальних належать усна і письмова мова, живопис, музика, схеми, таблиці, діаграми, а також організуюча і спрямовуюча діяльність вчителя, його кваліфікаційний рівень, методика організації навчання.

Поміркуй!


Які сучасні засоби навчання ти знаєш?

Сучасне обладнання - це широкий спектр високоефективних технічних засобів навчання. Окрім комп'ютерів, які дають можливість змоделювати багато процесів і тим самим дозволяє на практиці реалізувати знання , це:

  •  цифрові проектори - для відображення комп'ютерної інформації та відео;
  •  проекційні екрани - різноманітних моделей; оверхед-проектори; слайд-проектори;
  •  копі-дошки - для тиражування записаного на дошці;
  •  інтерактивні дошки - можливість прямо на дошці змінювати демонстраційні електронні матеріали ;
  •  документ-камери - настільні відеокамери для демонстрації об'єктів і слайдів за допомогою цифрового проектора;
  •  відеоконференціонние системи - для ефективногоспілкування на відстані; маркерні та текстильні дошки;
  •  проекційні столики і т.д.

В сучасній школі широко використовуються такі засоби навчання:

1. Об'єкти навколишнього середовища взяті в натуральному вигляді або препаровані для навчальних завдань (живі і засушені рослини, тварини і їх опудала, зразки гірських порід, фунту, мінералів, машини і їх частини, археологічні знахідки і т. ін.).

2. Діючі моделі (машин, механізмів, апаратів, споруд та ін.).

3. Макети і муляжі (рослин і їх плодів, технічних установок і споруд, організмів і окремих органів та ін.).

4. Прилади і засоби для демонстраційних експериментів.

5. Графічні засоби (картини, малюнки, географічні карти, схеми).

6. Технічні засоби навчання (діапозитиви, діафільми, навчальні кінофільми, радіо- і телепередачі, звуко- і відеозаписи та ін.).

7. Підручники і навчальні посібники.

8. Прилади для контролю знань і умінь учнів.

9. Комп'ютери.

10. Засобами навчання можуть також бути реальні об'єкти, виробництво, споруди.

11. Веб-квести, веб-сайти

12. Цифрові лабораторії

Вправа «Мозковий штурм»

Вчитель майбутнього – який він?

Завдання

Створити образ вчителя майбутнього з різних підручних матеріалів (конструктор LEGO, пінопласт, картон та ін.).

 






Немає коментарів:

Дописати коментар