Технології 5 клас

Тема. Як виявити потреби у виготовленні виробів з солоного тіста. Вибір об’єкта праці та технології його оздоблення.





Ознайомлюючись з темою, ми:


  • познайомимось з поняттям «проєктування» та етапами проєктування;
  • обговоримо зміст роботи на кожному етапі;
  • визначимо послідовність роботи над проєктом.
  • долучимось до вибору об’єкта праці на основі реальних життєвих проблем;
  • визначимо критерії, яким має відповідати майбутній виріб;
  • дослідимо інформацію про майбутній об’єкт праці.
А також відшукаємо відповіді на запитання:
  • Що означає термін «проєктування»? Що таке проєкт?
  • Із чого починається створення нового виробу?
  • Які існують потреби у виготовленні нових виробів, обраною нами технологією?
  • Чи існує попит на вироби в етностилі?
  • Яку проблему можна розв’язати обраним об’єктом праці?
  • Яка історія розвитку обраного для виготовлення об’єкта праці?
  • Як створити банк ідей для виконання проєкту?

Поміркуй!

Щодня ми користуємось з вами стільцем
  • Для чого ми його використовуємо?
  • З яких деталей він складається?
  • З яких матеріалівми можемо його зробити?
  • А як ми будемо його виготовити?
  • Якої форми ми можемо його зробити?
  • Що нам потрібно для його виготовлення?
Молодці! Все вірно!
Все те, що ви сказали називається проєктом виготовлення

Діяльність, під час якої розробляють та обґрунтовують зовнішній вигляд майбутнього виробу визначають його властивості та спосіб виготовлення, називається проєктуванням.
У перекладі з латини projectus означає «кинутий уперед, задум, план».
Так, усе, що ми сьогодні використовуємо, спочатку було лише проєктами.

Іншими словами, проєктце нова ідея, задум, призначений стати майбутнім виробом.
Проєктуванняце творча діяльність, мета якої — створення якісного нового продукту.

Від мінливого бажання, примарного мріяння і безпідставних фантазій проєктний задум відрізняється тим, що містить у собі раціональне обґрунтування і конкретний спосіб (технологію) його практичної реалізації.

Робота над проєктом передбачає реалізацію певних етапів: обґрунтування проєкту, пошуковий етап, технологічний етап, заключний етап. Існують певні правила й вимоги до оформлення інформації щодо кожного з етапів проєкту.




Завдання

  • Визначити ідею, мету, завдання майбутнього проєкту
  • Провести міні-маркетингове дослідження
  • Знайти інформацію про майбутній об’єкт проєктування
  • Визначити вимоги до майбутнього виробу
  • Створити банк-даних виробів аналогів
  • Обрати базову модель для подальшого удосконалення.
  • Скласти план виконання творчого проєкту

Завдання №1 «Вибір об’єкта праці»

Нам необхідно обрати об’єкт праці (виріб), який ми будемо виготовляти.
Ідея – це основа існування проєкту. Саме тому потрібно ретельно вибирати проблему. Варто віддати перевагу конкретній проблемі, яку можна вирішити у вказані терміни та за кошти, які можна залучити в рамках проєкту.
Обираючи виріб, орієнтуватися треба на об’єкти, які будуть корисними не тільки вам, а й, наприклад, членам вашої родини.

Завдання №2 «Мета проєкту»

Мета – це загальний результат того, що ви прагнете досягти.
Можна скористатися простою схемою складання мети проєкту:

1. Виберіть одне зі слів на зразок: виготовити, розробити, створити, вдосконалити, виконати, навчитися виконувати, зшити, намалювати, вишити та ін.
2. Додайте назву виробу.
3. Додайте одну або декілька фраз, які дадуть відповідь на запитання:

• у якій техніці буде виконано виріб, із чого (наприклад, «виготовлення в техніці обробки пластичних матеріалів», «з глини»)?
• яке призначення виробу (наприклад, «для прикрашання інтер’єру»)?
• для кого буде призначено виріб (наприклад, «дя подарунк нашим захисникам»)?
• з яких матеріалів буде виготовлено виріб (наприклад, «із солоного тіста»)?
• яка корисність виробу (наприклад, «для захисту»)?
• чому або кому присвячено виріб (наприклад, «Дню Незалежності України»)?

Завдання №3 «Цілі і задачі проєкту»

Цілі і завдання випливають із визначеної проблеми.

Завдання – це ваші конкретні кроки до досягнення мети. Після кожного завдання має бути конкретний результат (зібрані матеріали з досліджуваної проблеми, банк даних тощо)

Для того, щоб визначити завдання проекту, потрібно послідовно відповісти на запитання: «Що потрібно зробити задля того, аби досягти мети проекту?»

Зазвичай завдання вказують (розробити..., удосконалити..., ознайомитися..., навчитися., освоїти., визначити., вибрати., підібрати., провести., вивчити., розвинути., проаналізувати і т. п.).

Спробуємо сформулювати задачі та цілі наших наступних декількох уроків. Інакшими словами, давайте складемо міні-План виготовлення майбутнього виробу, відповівши на запитання

- З якою метою ти будеш виготовляти свій майбутній виріб?
- Як називається твій майбутній виріб?
- З допомогою якої технології ти будеш його виготовляти?
- Що тобі потрібно знати, щоб якісно виготовити майбутній виріб?
- Що тобі потрібно мати, щоб якісно виготовити майбутній виріб?
- Скільки приблизно часу тобі потрібно, щоб виготовити майбутній виріб?


Основними критеріями, на які треба спиратися, проектуючи виріб, є:

• естетичність;
• практичність у використанні;
• технологічність;
• невисока трудомісткість;
• оригінальність форми;
• доступність матеріалу.


Формулювання основних вимог до об’єкта праці:

  •  виріб має бути корисним ( я чи інші зможуть користуватись)
  •  виріб має бути міцним (не ламатись)
  • виріб має бути красивим
  • виріб має бути естетичним та оригінальним;
  • виріб має бути економічним — не потребувати багато коштів на його виготовлення (придбання матеріалів)
  • вимоги до якості виготовлення (відповідність розмірам, якість обробки деталей)

Дослідження

Дослідження потреби у виробі: ідея, завдання, мета
Нас попросили…, Зараз люди мають потреби…Моїй родині потрібно…Мені потрібно…

Міні-маркетингові дослідження (від англійського слова market — ринок). Цей вид діяльності передбачає збір інформації щодо майбутнього виробу. Виріб має бути таким, щоб якнайкраще відповідати бажанням і потребам споживачів.

Зазвичай мінімаркетингове дослідження проводять у формі анкетування. Анкета (від французького слова enquete — розслідуван-ня) — це низка запитань, на які опитуваний має дати стислі відповіді

обезьянка
Наприклад, для визначення характеристик виробу запитання можуть бути такі:

1. Чи користуєтеся ви, ваші знайомі, друзі чи близькі цим виробом? Чому?
2. Яка форма виробу, на вашу думку, ваших знайомих, друзів чи близьких буде найкраща?
3. Із яких матеріалів він має бути виготовлений?
4. Які кольори повинні переважати у виробі? 
5. Як він має бути оздоблений?

У наступних завданнях нам потрібно сформувати Банк цікавих фактів, фотографій, інформаційних текстів про майбутній об’єкт праці. Як шукати інформацію: спостерігати, запитати в дорослих, знайти в Інтернеті, провести дослід, прочитати.

Під час формування банку даних та пошуку інших даних про майбутній об'єкт проєктування важливо знати,де шукати потрібну інформацію.

Розрізняють такі найбільш поширенішляхи пошуку інформації :

- вивчення друкованих матеріалів(бібліотечного каталогу - книги,журнали, газети, енциклопедії тощо);
- пошук відповідних сайтів у мережі Інтернет;
- комунікативний (отримання інформаціїта консультацій від учителя, фахівців,батьків, товаришів та інших людей).



Виконайте інтерактивну вправу:


Формування банку ідей

Використовуючи різноманітні закджерела інформації, нам потрібно знайди декілька моделей-аналогів майбутнього виробу.

Зразки, які подібні за призначенням до нашого майбутнього виробу називаються моделями-аналогами.

Саме вони і стануть нашим«Банком даних».

На основі аналізу моделей-аналогів створюють банк ідей для проєктування нового виробу. Зверніть увагу, що моделей-аналогів слід обирати не дуже багато (5–6), оскільки інакше їх буде складно проаналізувати



Модель-аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

Знайди в різних джерелах інформації фото (малюнки) виробів (потрібно знайти 3-5 зразків), що схожі на той, що ти будеш виготовляти (це будуть наші моделі-аналоги). Пронумеруй їх .

Формуємо банк даних

(наприклад янголи з солоного тіста)

Заповни таблицю, оцінюючи моделі-аналоги за критеріями, які ми визначили на попередньому етапі уроку.


Проаналізувавши результати , визначаємо базову модель (ту, яка буде основою для нашої подальшої праці).

Це – модель-аналог № …………………………………………..………


Сьогодні ми:

  • познайомимось з поняттям «проєктування» та етапами проєктування;
  • обговоримо зміст роботи на кожному етапі;
  • визначимо послідовність роботи над проєктом.
  • долучимось до вибору об’єкта праці на основі реальних життєвих проблем;
  • визначимо критерії, яким має відповідати майбутній виріб;
  • дослідимо інформацію про майбутній об’єкт праці.

А також спробували відшукати відповіді на запитання:

  • Що означає термін «проєктування»? Що таке проєкт?
  • Із чого починається створення нового виробу?
  • Які існують потреби у виготовленні нових виробів, обраною нами технологією?
  • Чи існує попит на вироби в етностилі?
  • Яку проблему можна розв’язати обраним об’єктом праці?
  • Яка історія розвитку обраного для виготовлення об’єкта праці?
  • Як створити банк ідей для виконання проєкту?

Подумати, дізнатись, виконати та записати:

1. Чи існує попит на вироби в етностилі?

2. Чи всі вироби з використанням елементів декоративно-ужиткового мистецтва можна назвати виробами в етностилі?

3. Дослідити інформацію про майбутній об’єкт праці та історію його розвитку, записати «Історія виникнення виробу».







Немає коментарів:

Дописати коментар